Monday 3 October 2011

Great new friends and the best job ever!!!

Jeg har nu endelig været i Freemantle med Andre og Hui, samt deres to små døtre. Vi havde en rigtig hyggelig dag her i lørdags. Vi startede med at tage på markedet hvor vi fik smagsprøver på alle markedets frugter, vi så på aboriginals kunstværker, køkkenting, tøj, organiske sæber og diverse madvarer etc. Da vi havde vandret rundt en times tid, gik vi en tur gennem byen. Her var der en fantastisk stemning. Der var en del gade-gøglere som havde deres små shows, her sad vi et stykke tid og så på for de små pigers skyld. Vi gik ned mod havnen og stoppede ved en dejlig park, hvor der var tilknyttet en legeplads. Her gyngede jeg lille Ebba og tog hende med op i klatrestativet. Solen skinnede over hele parken og det var endelig dejlig varmt at sidde udenfor. Hui og jeg satte os ned på græsset for at nyde solen et øjeblik. Ved siden af os var der nogen der havde arrangeret en kæmpe børnefødselsdag med balloner i alle regnbuens farver, der var sågar en Piñata (en papmache figur som er fyldt med slik indeni (mexicansk tradition)). Jeg var flere gange tæt på at gå hen og spørge om jeg måtte være med:)
Da vi havde siddet lidt i parken tog vi ned til havnens bedste fiskerestaurant og fik en omgang fish and chips, det sad vi og nød mens vi så ud over havet.
Herefter kørte Hui og Andre mig hjem. Og vi har aftalt at jeg skal med dem hjem at spise en aften i fremtiden:)

Igår var jeg på arbejde for tredje gang. Jeg havde åbenbart gjort mit arbejde som tjener så godt at de havde sat mig på endnu en function. Jeg og en anden pige ved navn Fernanda (kommer fra Brasilien) var de eneste der var hyret til dette job. Det var endnu en fernisering, men denne gang en mere intim en. Det var et hyggeligt lille sted ude i et af de fine kvarterer. Der kom omkring 80 gæster og her skulle vi servere juice, kaffe, te, finger sandwiches og lækre kager. Dette foregik om formiddagen fra kl. 09:30 - 13:30. Efter den lange tur fra stationen af var jeg godt træt, så jeg satte mig ud i Pers have og nød solen mens jeg spiste min frokost.
Om aftenen kom Vita over, her spiste vi kænguruhale -ragout (ja, i hørte rigtigt). samt mashed potatoes with pumpkin.(kartoffelmos med græskar). Det smagte himmelsk!

I dag var jeg igen på arbejde. Her skulle jeg endnu engang arbejde til en function, men denne gang var det noget helt specielt. Det foregik på The Governments House, og her skulle vi servere til et kæmpe arrangement, som hed "The celebration of the unit of Germany". Her var mange af gæsterne tyskere, og derfor var maden også lavet til ære for dem. Vi startede med at servere vinen ovenpå i den store riddersal. Her blev der holdt taler og jeg hilste på premierministeren. Dette var yderst spændende. Ligeledes faldt jeg i snak med en tysk ældre herre, som blev ved med at rose mit engelsk. I løbet af aftenen var han og hans kollega flere gange henne og snakke med mig. Jeg formåede både at servere vin, samt føre en samtale, og jeg nød at gå rundt i den store bygning på den røde løber og mingle rundt med nogle af Australiens samt Tysklands vigtigste folk. Fordi at det netop var en aften der var til ære for tyskerne havde Miss Maud arrangeret et tysk tema for maden. Da jeg var den eneste der kendte til de tyske specialiteter, stod jeg for serveringen af denne. Vi serverede bratwurst, nürnberg, sauerkraut, bratkartoffel, glaced onions, pretzels m.m. Det var ret fedt at det var mig der skulle lære alle de andre 12 hvad det var vi skulle servere. Når de ikke kunne huske hvad det var, spurgte de mig. Det lagde vores øverste chef mærke til og han roste mig for at jeg tog de andre under min vinge. Vi sluttede arrangementet omkring kl. 21:00 og herefter tog vi alle tilbage til hotellet. Her fik vi endnu engang lov til at tage af buffeten, så det blev endnu en fest i omklædningsrummet:) Henrik (ham fra Sverige) og jeg fulgtes ned til toget, og herefter gik jeg hjem fra stationen. I morgen har jeg tænkt mig at sove længe og så må vi se hvad dagen byder på:)  Godnat til jer alle <3

2 comments:

  1. Hej Hej ja den 3 oktober er helligdag i Tyskland - det er deres genforeningsdag. Alle vores tyske kunder holdt også lukket i dag. Det er 20-21 år siden Øst og vest Tyskland blev genforenet. Spændende du var med på sidelinien da det blev fejret downunder. Taler du ikke tysk også?

    ReplyDelete
  2. Hej Rikke:) Ja det var utroligt spændende! Jo jeg behersker det i moderat grad. Men jeg talte engelsk med dem igår, så det krævede ikke så meget tysk.

    ReplyDelete