Tuesday 11 October 2011

Work work, 9 dage tilbage!! og den første dag på stranden :)

I fredags havde jeg min anden vagt som housekeeper. Hvis jeg ikke har skrevet det før, så er det virkelig det hårdeste job jeg nogensinde i mit liv har prøvet. Sidste gang havde jeg så ondt i mine arme, samt det øverste af brystet, pga. at jeg havde siddet på samtlige badeværelsegulve og skrubbet og skurret. AV!! Nå men det var så min tredje vagt, og jeg skulle denne gang redde senge (konvolut-metoden), støvsuge, vaske op, gøre rent (badeværelse, bad, vask, toilet, gulv), erstatte det brugte med nyt etc. ved 8 værelser denne gang! Jeg var fuldstændig færdig bagefter. Da jeg kom hjem var jeg så træt!! Jeg snuppede mig en sandwich og satte mig ud i solen, for så at genvinde lidt energi:)

I lørdags var det meningen at jeg skulle arbejde kl. 11:00, men ligesom jeg er ved at gøre mig klar bliver jeg ringet op af restauranten at jeg ikke behøvede at møde op idag, da der var meget lidt at lave. Det var lidt irriterende, for så mistede jeg jo de penge. Men jeg valgte så istedet at tage mit kamera med ind til byen, for så at tage en masse billeder af Perth. Det giver jer alle mulighed for at skabe et billede af hvor jeg i verden befinder mig. Det var mere eller mindre min første rigtige udflugt alene. Og jeg nød det! Jeg tog toget ind til centrum og herfra gik jeg ned af alle de små snørklede gader. Jeg gik ned af alle de veje jeg endnu ikke havde gået på endnu og jeg tog noget der ligner 200 billeder. Så jeg ligger nok ikke allesammen ind. Men jeg endte nede ved floden ved et dejligt grønt område med små hyggelige stier, hvor der ved hver af dem stod små bænke. Jeg kunne se helt ud i horisonten og det at stå i solen samt mærke den kolde brise som kom fra vandet var helt vidunderligt! Jeg begyndte at gå ned langs floden og endte nede ved "The Bell Tower" (Perth's klokketårn). Herfra gik jeg igen op mod byen, mens jeg tog en masse billeder. Jeg kom op til noget der hedder " London Court" som er en lille hyggelig bydel midt inde i centrum. Når man træder ind får man fornemmelsen af at man befinder sig inde i London i middelalderen. Herinde lå små fine forretninger. Der var et hyggeligt lille bageri, og alle butikkerne havde en slags relation til det engelske. Det var meget sjovt lige at se. b.la. kom jeg i snak med en pige ved navn Lisa, som kommer fra Kina. Hun arbejdede inde i en lille smykkebutik, hvor jeg kiggede på et sæt øreringe. Hun var virkelig sød til at fortælle mig hvad der var at se rundt omkring og hun foreslog mig at jeg skulle tage en tur til Singapore hvis jeg havde tid, for det var virkelig fantastisk. Men det tror jeg nu ikke lige det bliver til. Vi endte med at udveksle numre i tilfælde af at jeg skulle komme i tvivl.

Efter "Londons Court" endte jeg midt oppe i byen, herfra gik jeg ned til de forskellige backpacker- places for at kigge efter nogle rejser op nord på. Jeg vil nemlig gerne op at se delfinerne oppe ved Monkey Mia, og i det hele taget kunne jeg godt tænke mig at komme lidt ud på egen hånd. Jeg fandt et sted, hvor det var muligt at kunne rejse med andre backpackers på en 4-dages tur og her var mad og hostel incl. Nu skulle jeg bare have aftalt med mit arbejde at jeg kunne tage fri de fire dage.

Næste dag, dvs. om søndagen mødte jeg inde i restauranten kl. 11:30. Det var min første vagt i restauranten for alle de andre gange hvor jeg har serveret, blev jeg sendt ud til de forskellige "functions". Det gik rigtig fint. Jeg stod for to fødselsdags arrangementer, hvor jeg skulle sørge for at de havde drikkelse samt mad hele tiden, og så skulle jeg rydde af efter dem samt sørge for at de havde det behageligt. Da jeg endelig fik fri var jeg SÅ sulten at jeg valgte at benytte mig af mit 20% discount -kort til Miss Maud. Her købte jeg en sandwich, som jeg gik og glædede mig helt vildt til og lige da jeg åbner den, taber jeg den midt på vejen, jeg var så træt at der ikke skulle særligt meget til for at jeg kunne tude:) Så jeg valgte at ignorere det og bare gå ned til stationen. I toget var jeg lige på nippet til at falde i søvn. Da jeg kom hjem havde Per lavet lækre T-bone steaks, og de fyldte næsten det halve af bordet, så det reddede lige min dag:)
Resten af dagen forløb stille og roligt.

Om mandagen havde jeg min tredje vagt som housekeeper. Jeg havde indstillet mig på at det ville blive hårdt, så jeg udførte arbejdet, og valgte at belønne mig selv ved at gå ned til backpacker - travel bureauet og bestille den 4-dages tur, som jeg havde været nede at høre om et par dage forinden. Det er som sagt en tur der varer 4 dage. Fra fredag d. 21 oktober - mandag d. 24. oktober. Her skal vi op nord på (jeg og en masse andre backpackere). Vi skal se Monkey Mia (her er der mulighed for at se delfiner), Vi skal se Aboriginal Culture ( et sted hvor de indfødte bor), Pinnacles Dessert ( det var dette som jeg skulle have været oppe at se sammen med mormor, Per og Iris den dag hvor vores bil brød sammen på vejen), Shell Beach, Shark Bay (mulighed for at se hajer), Stromatolites ( nogle underlige organismer, som befinder sig i vandet. Disse er flere millioner år gamle og de lever stadig! Disse består af cyanobakterier, som menes at være skyld i forøgelsen af iltindholdet i atmosfæren der fandt sted på jorden for lang tid siden, og som nu er grundlag for vores eksistens.), vi skal ud at surfe og meget mere. Det bliver forhåbentlig en fantastisk tur, så det går jeg og tæller ned til nu:)
Da jeg kom hjem lagde jeg mig ud i Pers jungle, og her lå jeg og faldt stille og roligt i søvn indtil vi skulle spise.

Igår havde jeg så endelig en fridag og vejret var for første gang helt perfekt, så vi tog alle tre madpakker med på stranden. Her lå vi bare og solede os. Jeg havde ikke rigtig lyst til at bade igår, eftersom jeg tidligere på dagen havde hørt om et haj angreb, så jeg synes ikke lige at det passede mig så godt.
Men jeg lå så og nød solens stråler mens jeg læste min bog:)
På vejen hjem stoppede vi ind ved en hyggelig lille by, der hedder Nederville. Her befandt sig en masse små retro butikker, så jeg var helt oppe at køre. Desværre var det hele så dyrt, så jeg måtte nøjes med at kigge, men det gjorde nu heller ikke noget.
Herefter tog vi ud og handlede ind. Det var nemlig mig der skulle lave mad i dag. Normalt er Per ikke så meget for at andre står i hans køkken (han er ikke vant til andre end ham selv), men jeg spurgte ham om jeg ikke godt for en gangs skyld måtte lave et lækkert måltid til ham og det kunne han så ikke sige nej til. Så jeg skulle lave min berømte fiskelasagne:) Okay, det var første gang jeg lavede den, men NU er det min berømte fiskelasagne, for jeg fik ikke andet end ros for den:)
Det viste sig at Per aldrig havde smagt fiskelasagne, og han indrømmede at han havde været lidt skeptisk, men efter han havde smagt den kunne han ikke sige andet end "Mmmmm, det smager dejligt!!" og dette sagde han flere gange. Han kom tilmed hen til mig og gav mig et kram og sagde tak for et dejligt måltid :)
Herefter satte vi os ned i sofaen med jordbær og lidt lækkert og så sad vi ellers og nød resten af aftenen.
Det var en perfekt dag<3


No comments:

Post a Comment