Tuesday 25 October 2011

The Aquarium of Western Australia at Hillarys Boat Harbour and a nice evening at Bollywood with my new friend Yaad

Hej allesammen.

Igår tog vi alle tre en tur til Aqua World, som ligger nede ved Hillarys Boat Harbour. Her fik vi set Australiens mange forskellige fisk i alle former og farver. Det aller bedste var da vi var nede at stå på et rullebånd, som førte os igennem en kæmpe ring, som var omringet af glas. Her kunne vi se rokker, skildpadder og hajer. Det var et fantastisk syn og jeg fik nogle rigtig gode billeder ud af det. 
Da vi havde stået og beundret havlivet et par timer, gik vi videre ned til Hillary Boat Harbour. Her var en arkade hvor der var en del butikker samt små hyggeligt caféer, hvor man kunne nyde havudsigten. Vi satte os ned ved en hyggelig café hvor vi fik dagens tilbud som bestod af Fish and Chips, en lille reje cocktail og en kop kaffe samt kage efter eget valg. 
Da vi havde spist gik vi endnu engang rundt inde i arkaden og tog så hjem. Dog var vi lige et smut forbi en asiatisk forretning, da vi skulle købe laksa-suppe til aftensmaden. 

I dag var vi inde i Perth City og se på et par ab originals kunstudstillinger. Vi vadede op og ned af Williams Street hvor vi kiggede lidt i butikker, og da vi havde fået nok tog jeg alle tre med op på Miss Maud. Her gav jeg frokost og kaffe - og det sad vi og nød mens vi så på de forskellige folk som gik forbi. Solen skinnede, så det var skønt at sidde udenfor. 
Om aftenen havde jeg lavet en aftale med kokken Yaad (indisk) fra restauranten. Han havde for et par dage siden spurgt mig om han ikke måtte vise mig lidt rundt. Han kom og hentede mig herhjemme kl. 19:30. Herefter kørte han mig hen til en indisk restaurant kaldet "Bollywood". Her gav han en virkelig lækker middag med Lamb Korma, butter Naan, yoghurt, rice og en vegetarisk ret. Til det fik vi begge en Lemon Lime Bitter (en australsk sodavand bestående af Sprite, lemon essens og noget rødt stads) - en virkelig lækker drik!. Da vi havde siddet og spist os mætte i alt det lækre indiske mad tog vi videre ned på Scarborough Beach hvor vi gik en lang tur langs stranden mens vi snakkede om alt mellem himmel og jord. Det var super hyggeligt. Han er en utroligt sød fyr og er blevet en god ven!. Vi sluttede aftenen af med en is som vi nød nede ved vandkanten. 
Nu er kl. 24:58 og jeg skal på arbejde i morgen tidlig. Hav en dejlig dag lille Danmark.

No comments:

Post a Comment