Thursday 15 September 2011

Den endelige ankomst

Endelig ankom jeg til Australien. Det er nu tre dage siden at jeg landede med flyet i Perth.
Om mandagen koerte min far, mor, Patrick og jeg ind paa banegaarden. Her kom min farmor ind for at sige farvel. Det hele var meget vemodigt og det var haardt at sige farvel. Jeg tog toget fra Odense til Kastrup lufthavn.
Rejsen herned var meget lang og det var utroligt kraevende baade fysisk og psykisk at skulle holde sig vaagen alle 16 timer. Jeg forsoegte at falde i soevn, men flysaederne var alt faar haarde og der var en smule koeligt inde i flyet. Jeg havde samtidig svaert ved at vaenne mig til at det var morgen hos os mens jeg paa mit ur kunne se at hjemme i Danmark der ville det vaere nat. Det var i det hele taget en meget haard tur til Bangkok. Ikke nok med at jeg var udmattet pga. af manglende soevn, men som en del af jer ved lider jeg af oerepine da jeg ikke kan udligne (tage mig til naesen og puste ud), saa jeg maa holde smerterne ud under landingen og det er MEGET smertefuldt! Jeg havde dog taget to smertestillende samt en muskelafslappende, men jeg havde desvaerre taget dem for sent, saa jeg maatte bare bide det i mig. Jeg formaaede at falde i soevn paa det sidste fly til Perth. Her havde jeg vaeret heldig at faa en vinduesplads, og da der ingen passagerer var ved siden af mig fik jeg med lidt god vilje puttet mig ind i et taeppe og fik saa et par timers soevn. Oveni var der videoskaerme i flysaederne, saa jeg fik ogsaa set mig en god toesefilm :) Pillerne havde jeg taget i god tid, saa denne gang var propperne ikke saa slemme:)


Da jeg landede i Perth (Vest Australien) var kl. 16:00 her, dvs. at hjemme i Danmark var kl. 10:00. Jeg blev taget imod af min mors onkel, Per. Jeg havde moedt Per en gang da jeg var 7 aar, saa det var lidt spaendende at skulle moede ham efter alle disse aar, men han er en utroligt soed lille mand. Herefter koerte vi hjem til ham, hvor jeg blev taget varmt imod af min mormor (Lis) samt mors moster (Iris). Det hele var meget spaendende og der var mange nye indtryk, men jeg var samtidig meget traet. Da jeg ikke foelte at jeg kunne tillade mig at gaa i seng med det samme holdte jeg mig til aftensmaden, herefter gik jeg ud som et lys!


Naeste morgen blev jeg vaekket af min mormor. Her havde jeg faaet omkring 12 timers soevn. Jeg spiste morgenmaden ude paa Pers terasse. Det var skoent at sidde ude i Pers jungle af en have mens jeg kunne hoere alle de sjove fugle, som floej rundt. Samtidig var jeg omgivet af de smukkeste palmer, frugtraeer og blomster i alle farver. 
Senere paa dagen tog Per mig med et smut ind til byen, hvor vi fik handlet lidt ind. Jeg har endnu ikke vaeret inde i Perth centrum endnu, da vi alle forbereder os til Pers store 60 aars foedselsdagsfest i morgen.
Da vi kom hjem efter at have vaeret inde i byen, spiste vi lidt frokost og for at det ikke skal vaere loegn saa faldt jeg i soevn igen og vaagnede foerst sent om aftenen. Dette resulterede desvaerre i at jeg slet IKKE kunne sove i nat. Jeg laa og vendte og drejede mig fra kl. 01:00 - 05:00, saa kunne jeg ikke holde ud at ligge stille mere, saa jeg begav mig paa eventyr i Pers hus. Hans hus er meget rustikt og rundt omkring i huset befnder sig diverse absurde malerier og kunstvaerker. Utroligt spaendende og specielt det er det! Naa men paa trods af manglende soevn fra i nat er jeg ENDELIG  veludhvilet, og jetlaget er ovre!


Jeg nyder at vaere her. Det er stadig underligt at forestille sig at jeg befinder mig omme paa den anden side af jordkloden, men jeg ved bare at det bliver fantastisk! Per har allerede faaet kontakt til en restaurant inde i Perth centrum, hvor jeg formentlig kan faa arbejde som bartender sidst paa maaneden, saa det bliver rigtig spaendende.

I morgen skal vi som sagt holde Pers 60 aars foedselsdag hvor der vil komme mennesker fra hele verden. Dette glaeder jeg mig meget til! Samtidig glaeder jeg mig til at vi i naeste uge skal ud og opleve en masse: bl.a. X-Mountain :)



Pt. bor min onkel, hans kaereste og hendes datter her ogsaa. De bliver her til festen er overstaaet samt til vi har vaeret en tur oppe i X-mountain, herefter rejser de saa videre. Saa i oejeblikket er vi en del her i det store rustikke hus


Her fik i et lille indblik i hvad der er sket indtil videre:)





























No comments:

Post a Comment