Saturday 17 September 2011

What a lovely party

What a lovely party!


Dagene har indtil videre staaet paa ren afslapning lige indtil igaar. Igaar var den store dag hvor vi skulle holde Pers 60'aars foedselsdag.
Vi alle var oppe tidligt for at vaekke Per med foedselsdagssang og gaver, dog havde jeg vaeret laenge oppe foer alle andre, gad vide om det skyldes at de foerste tre dage blev brugt paa at sove mit jetlag vaek, saa nu er jeg maaske i overskud af soevn;)


Hele dagen gik vi alle og gjorde klar til om aftenen, vi slaebte moebler frem og tilbage og der blev lavet mad hele dagen.
Gaesterne var inviteret til kl. 17:00 men australierne tager ikke rigtigt det der med en fast moedetid saa hoejtideligt, der var endda flere som ikke engang ringede og meldte afbud. I Australien inviterer man til et ca. tidspunkt og saa dukker folk op som de vil. Du kan heller ikke vaere garanteret hvem det er der dukker op.
Klokken blev 17:00 og der dukkede KUN fem mand op. Foerst ved ottetiden begyndte folk saa smaat at komme. Som jeg har fortalt tidligere saa kom der altsaa folk fra hele verden, dvs. at der baade var japanere, kinesere, spaniere, skotter osv.
Jeg havde glaedet mig meget til denne aften eftersom jeg vidste at jeg kunne skabe mig nogen kontakter, som jeg kunne faa brug for senere hen. Men da alle ligesom var dukket op begyndte jeg alligevel at blive lidt nervoes, om ikke andet saa var jeg hvertfald lidt nervoes over hvordan jeg skulle gabaerde mig med mit engelsk, da jeg var klar over at det efterhaanden var ved at vaere lidt rustent, men det viste sig faktisk at gaa rigtig godt.  Bare lige for at pudse glorien, saa blev jeg rost op til flere gange over mit engelsk!, der var endda en, som troede jeg var australier. Okay, det skal saa ogsaa lige siges at han var japaner og paa trods af at han selv var immigreret til Australien faar mange aar siden, saa SKULLE han bare tage billeder af alt! Praecis som naar man ser japanske turister, som falder i stime over Den Lille Havfrue. Dette kunne jeg altsaa ikke lade vaere med at grine lidt af. Han var over alt og han tog billeder fra alle vinkler. Noget af det sjoveste var da han skulle tage et billede af sin soester. Han synes aabenbart at baggrunden var lidt kedelig saa han var ovre og hente en stor buket blomster som kunne staa ved siden af hende. Dette skulle ifoelge ham goere billedet lidt mere 'fancy'.
Aftenen forloeb saa fint for mig. Jeg snakkede med en masse spaendende mennesker. Jeg faldt bl.a. i snak med en svensk fyr ved navn Andre, som tidligere har boet hos Per ligesom jeg selv goer. Han var rejst fra Sverige i 2006 og have boet hos Per mens han arbejdede hos en restaurent. Kun tre uger efter at han var kommet til Australien moedte han sin nuvaerende kone, Hui. Da han skulle rejse tilbage til Sverige efter et halvt aars tid havde han det svaert med at skulle forlade Hui (hans nuvaerende kone, som selv er immigreret fra Malaysia til Australien). Han fortalte mig at det havde ringet paa doeren hjemme hos ham i Sverige en dag, og da han aabnede doeren, saa stod Hui der. Hui havde rejst hele vejen til Sverige fordi hun savnede ham saa meget, saa kort tid efter valgte Andre at immigrere til Australien og i dag har de vaeret sammen lige siden. De har faaet de soedeste to smaa piger, som jeg forelskede mig i med det samme!. Den aeldste, som hedder Ebba er 2 aar gammel og hele aftenen lavede hun ikke andet end at danse rundt som en lille snurretop, saa bedaarende!. Andre og hans kone Hui fortalte mig at de synes det var saa dejligt at jeg var saa vild med deres smaa piger, og de spurgte mig om jeg ikke havde lyst til at faa deres nummer, saa jeg kunne komme over og besoege dem samt de kunne tage mig med paa nogen ture rundt i Australien og dette sagde jeg selvfoelgelig ja til, saa det glaeder jeg mig utroligt meget til. Faktisk ringede Andre tidligere og sagde tak for igaar og saa spurgte han om vi skulle finde ud af noget naeste soendag, ham, hans kone Hui, deres to smaa piger og jeg:)
Udover disse snakkede jeg ogsaa med en dansk kvinde ved navn Vita. Hun har boet i Australien i 42 aar og er en af Pers bedste veninder. Hun tilboed mig at hvis jeg synes at det blev lidt kedsommeligt kun at omgaas min mormor, (Moster)Iris og onkel Per, saa var jeg mere end velkommen til at komme og bo hos hende. Hun bor meget taet paa centrum, saa naar jeg faar et arbejde saa har jeg ikke saa langt hjem.
En anden kvinde ved navn Carrie, som er en af Pers arbejdskollegaer vil meget gerne introducere mig for hendes datter Jessie som er paa alder med mig. Per og Carrie har nemlig snakket om at vi ville kunne faa det sjovt sammen hende og jeg, eftersom vi begge elsker skuespil. Jessie er nemlig lidt af en teaternoerd ligesom jeg:)


En af Pers andre kvindelige kollegaer fra  restauranten som er immigreret fra El Salvadore vil gerne have at jeg skal moede hendes soen. Per og hende mener at vi ligesaa vil komme godt ud af det med hinanden.
Saa som i kan hoere, er der en masse planer for mig. Det var en helt fantastisk aften og alle var saa glade og havde det saa sjovt. Da alle gaesterne var taget hjem sad min onkel og jeg og snakkede til langt ud paa natten. Min onkel og jeg har i lang tid ikke snakket med hinanden saa jeg noed at sidde og lytte til ham.
I dag har vi alle slappet af, dog fik jeg sparket mig selv ud af doeren til en loebetur, da jeg synes det var paa tide efter saa lang hvile.
I morgen skal vi alle syv til noget der hedder Kings Park, her vil der vaere en kaempe festival hvor der skulle vaere noget saa hyggeligt, og selve stedet skulle vaere noget af det smukkeste, saa der er masser i vente:)



























No comments:

Post a Comment