Tuesday 20 September 2011

Whitemans Park

Whitemans Park.

I dag var vi ude i Whitemans Park, som ligger 25 min. fra hvor Per bor. Her skulle vi ud og se paa dyr:)


Da vi ankommer til vejen op mod parken moeder det skoenneste syn os. Lige foran hvor vi koerer kommer fire kaenguruer hoppende over vejen, jeg var helt oppe at koere og alle de andre grinte af min voldsomme reaktion, fordi de har set kaenguruer masser af gange, men for mig var det virkelig en oplevelse!
Inde i parken startede vi med at kunne se de sjoveste samt smukkeste fugle jeg nogensinde har set. Her var bl.a.laughing kookaburras (latterfugle), sorte svaner, papegoejer i alle farver og racer, smaa fugle, store fugle, fugle med skaeg og fugle med lange ben:)
Herudover saa vi kaenguruer (naaarhhh de er soede) og wombatter ( mit nye ynglingsdyr!), koalabjoerne (saa nuttede) og en masse andre:)

Kaenguruerne kunne man gaa direkte ind til og saa kunne man saette sig ned og ae dem. De var saa fredelige og selv naar de sov kunne man ligge og ae dem mens de bare laa og kiggede paa en. En fantastisk oplevelse.

Wombatten er en blanding af en bjoern og en gris, noget saa soed! Og den jeg var heldig at komme til at ae var ikke mindre end 30 aar gammel:)

Koalabjoernene sov. Dyrepasseren fortalte at en koalabjoern sover mellem 18 - 20 timer om dagen. Dette skyldes at de blade (eukalyptus), som en koalabjoern lever af ikke indeholder nok protein, saa derfor har de naesten ingen energi og derfor sover de det meste af dagen.


Vi spiste hjemmelavede sandwiches inde i dyreparken og herefter tog vi hjem. Her om lidt skal vi ud til Vita og spise, nu er det hendes tur til at give middag:)


















No comments:

Post a Comment