Friday 23 September 2011

I'm becoming a swedish girl



I'm becoming a swedish girl 
I dag tog min mormor, moster Iris og jeg ind til Perth centrum med bussen. Det tog ca. en halv time at komme derind. Planen i dag var at finde et job. Selvom Per har snakket med nogen ang. job syntes jeg at det ville være en god ide at undersøge forskellige steder hvor jeg kunne ligge mit CV. Jeg var inde ved flere travel/backpacker-places hvor jeg kunne gå ind og udfylde en formular, for så at blive kontaktet når der var et job, men da jeg så køerne som ihvertfald bestod af 40 unge mennesker, valgte jeg at vente. 
Jeg kom da i tanke om at André, som jeg mødte til Pers 60'års fødselsdags fest havde arbejdet på Mrs. Maud. Dette er et svensk koncept. Det er en kæde med hoteller, pastrys og små cafe'er. For sjov gik jeg ind til en pastry, som var tilknyttet hotellet. Jeg fik kontakt til manageren og han viste mig ind på sit kontor, det viste sig at i løbet af 10 min. havde jeg anskaffet mig et job:) Jeg skal arbejde i en hyggelig lille Pastry inde i centrum. Her spiller de skøn musik så som Billie Holliday. Der er en utroligt hyggelig atmosfære. Selv syntes jeg at det kunne minde om et lille fransk konditori, så det er lige mig:).  Her skal jeg gå klædt i en tyroler-lignende kjole med små pufærmer, forklæde, kappe og små fletninger:) Jeg vil blive ringet op i løbet af de næste 24 timer, og da vil de fortælle mig hvornår jeg kan starte:) Det er dejligt, for nu kan jeg komme igang med at spare ekstra op til min tur til østkysten, som jeg regner med bliver til november. 


På mandag skal jeg ned i banken for at oprette en bankkonto, hvortil de kan overføre min løn. Lønnen vil gå ind pr. 14. dag. 
Nogle af dagene kan jeg risikere at skulle møde kl. 06:00 om morgenen, og da Per bor et stykke væk fra togstationen, da skal jeg formentlig ud at anskaffe mig en gammel brugt cykel, som jeg kan tage til og fra stationen. 


Det hele er meget spændende:) 

1 comment:

  1. Hej Hej Sabrine, godt at høre alt er vel downunder. Sikke du oplever meget nyt og spændende - snup lige en kænguru med hjem til grillen - de smager jo skide godt 8-) tillykke med dit nye job og pøj pøj med det.

    ReplyDelete