Saturday 5 November 2011

Arrived to Adelaide, party in the lycium Lounge with the accomodation folks

Hej allesammen.

Så ankom vi endelig til Adelaide efter en laaang togtur. Vi ankom igår ca. da kl. var 06:30 her i Adelaide. Vi hyrede en taxa og blev kørt direkte til vores accomodation hvor vi skal sove de næste to dage. Vi havde forventet det værste, men det viser sig at være et virkelig godt motel. Her er rent, et stort køkken, der en lille balkon hvor vi alle sidder ude og om aftenen, og så ligger det lige inde midt i byen. Da Lisa, Fabian og jeg ankom var det første vi gjorde at tage et bad og ligge os til at sove. Vi vågnede ca. da kl. var 13:00. Herefter gik vi op i byen, bl.a. ind på det lokale marked hvor vi tullede rundt. Vi var alle tre meget sultne så vi satte os ind og fik en sandwich samt en kop kaffe. Herfter handlede vi lidt ind til aftensmad og så kiggede vi lidt i butikker. Der skete ikke det helt store. Da vi kom hjem lavede vi lidt mad (pasta med pesto, en typisk studenterspise) og herefter satte vi os ud til alle de andre der bor på vores accomodation. Der er en tysker ved navn Phillip, en fraskmand ved navn Charles, Et par fra Chile kaldet Fernanda og Max, en pige fra USA kaldet Karen og et par stykker mere. Vi endte med at sidde og snakke hele aftenen  med god musik og med udsigt ud til byen. Rigtig hyggeligt! Da vi havde siddet og snakket og de fleste havde fået lidt at drikke endte vi med at tage i byen. Min første bytur i Australien. Vi tog ind på en lounge club kaldet Lycium Lounge. Her spillede de en masse gode numre, så jeg blev der til kl. 04:00 i morgen. Lisa og Fabian havde fået rigeligt at drikke så de var taget tidlige hjem, men jeg blev sammen med Phillip, Karen og en anden tysker kaldet Stefan. Karen, hende fra USA er en typisk stereotype. Hun har botox i hele hovedet, måden hun går på er en blanding af catwalk og fordi hun er så trænet så minder hun lidt om en fra militæret. På trods af det var hun ganske flink.

I dag kl. 12:00 vækkede Fabian mig, fordi at han havde travlt med at komme ind til byen. Han har nemlig efter en dags overvejelse bestemt sig for at få en tatovering. Så Lisa, Fabian og jeg gik op i byen hvor vi fik os lidt morgenmad og så var det ellers ned til tatovøren. Han har fået en tatovering som skal symbolisere ham og hens bedste ven, og han har smilet lige siden han fik de lavet. Jeg regner med at vi bare skal slappe af i dag. Lige nu sidder jeg de på balkonen alene med en blåbær-drik og nyder stilheden, mens solen skinner ned på mig :)

I morgen skal vi med toget (The Ghan) til Alice Springs kl. 12:20 og så vil vi være i Alice kl. 13:45 dagen efter. Så det bliver utroligt spændende!

No comments:

Post a Comment