Monday 21 November 2011

Melbournes skoenne atmosfaere og nogle ret ubelejlige opkald

Hej allesammen.

Jeg har nu vaeret i Melbourne i fire dage. jeg er indlogeret paa et backpacker place kaldet Melbourne International backpackers. Toby, fyren som koerte vores wicked camper bor paa samme vaerelse som mig, saa ham og jeg har tilbragt de sidste dage sammen med at gaa op og ned af Melbournes hyggelige gader, det famoese Queen Victoria Market og ellers bare nydt atmosfaeren.
I gaar hendvendte jeg mig til et flight center, hvor jeg fik bestilt min billet til Cairns, Queensland. Jeg rejser i morgen kl. 14:00. Igaar aftes tog Toby og jeg ind til byen og fandt en hyggelig restaurent hvor vi sad og snakkede til langt ud paa natten.
Jeg kontaktede Sidsel saa snart jeg havde bestilt min billet, og eftersom at baade Sidsel og jeg ikke har mange penge tilbage proevede vi lykken med at couch surfe (sofa surfe). Vi har nemlig begge hoert godt om dette couch surfing i Cairns, saa vi ville give det et forsoeg. Der er en hjemmeside som er decideret egnet til at soege efter couches, men eftersom at jeg kunne huske en hjemmeside hvor man lige ledes kan soege efter couches proevede jeg ogsaa denne. Denne kaldes "Gumtree.com.au" (kan ikke anbefales). for eftersom at jeg endelig havde lavet en annonce hvori der stod at vi var to piger fra Danmark som soegte couches, saa gik der kun en dag og naeste dag fik jeg hundredevis af sms'er og opkald fra fremmede som tilboed husly. MEN!! et af opkaldene var fra en mand, som ringede med hemmeligt nummer. Han loed meget opstemt i telefonen og blev ved med at spoerge om jeg ikke ville have en fodmassage, dette sagde jeg selvfoelgelig nej til, herefter spurgte han mig med en meget ubehagelig munter stemme om jeg nogensinde havde proevet at faa slikket min fod fra taaspids op til anklen. her lagde jeg med det samme roeret paa! Dette var lidt et chock, men eftersom det kun er mit mobil nummer i Australien tog jeg det ikke saa tungt. Om aftenen da Toby og jeg saa sad inde paa restaurenten blev jeg igen ringet op af et hemmeligt nummer. Denne mand loed lidt yngre, men han spurgte mig om min veninde og jeg havde mulighed for at betale for husly paa en anden maade end med penge, hvortil jeg saa spurgte ham hvad det skulle vaere og her svarede han sex. Saa jeg vil bestemt ikke anbefale denne hjemmeside til nogen!. Da vi kom hjem havde to nye piger, tyske piger.. SURPRISE!!! booket sig ind paa vores vaerelse, saa i dag har Toby og jeg taget dem under vores vinge for at vise dem rundt i byen.
Jeg glaeder mig helt ubeskrivelig til at tage med flyet til Cairns i morgen:)

No comments:

Post a Comment